MC-entusiasten Benny Rasmussen leder salgsavdelingen i IT-selskapet PBC og mener å ha funnet den perfekte jobben. Her kan han kombinere gode lytte-egenskaper med fart i prosessene og godt smurte systemer.
MC-entusiasten Benny Rasmussen leder salgsavdelingen i IT-selskapet PBC og mener å ha funnet den perfekte jobben. Her kan han kombinere gode lytte-egenskaper med fart i prosessene og godt smurte systemer.
Kundene vet de har truffet på valg av leverandør når de opplever å bli lyttet til og imøtekommet med gode forslag allerede på første møte. Gode IT-systemer som gir merverdi for kunden trengs for alle mulige typer bedrifter, noe PBC sin svært varierte kundeliste vitner om.
– Utfordringen for de aller fleste kundene våre er den samme. De jobber stort sett i Excel og opplever at noe som kunne vært enkelt og fort gjort, blir mer krevende og tar lengre tid. De ønsker seg et lett budsjetterings-system som de kan håndtere selv og som ikke koster skjorta. Akkurat det kan vi levere, sier Rasmussen.
Han har bodd i Danmark halve livet, har jobbet hos både KPMG, Rav Norge og IBM Danmark for å nevne noen. Tilbake i Norge bidrar han nå sterkt til at stadig flere bedrifter får en forenklet hverdag.
– I løpet av noen workshops med oss har kunden det de trenger. Da har de fått systematisert sine data og fått budsjetterings-systemet under huden. Å sørge for at brukerne håndterer systemene vi iverksetter, er noe av det viktigste vi bidrar til, sier Rasmussen.
Leveransene vi snakker om bygger på Profitbase EPM som PBC tilpasser etter behov.
Som MC-entusiast er det ikke unaturlig for Benny å sammenlikne opplevelsen han ønsker å gi kundene med det å oppleve comfort i en fin bil.
– Hvordan er sykkelen å sitte på, hvordan er lyden og opplevelsen? Kanskje kjennes den eksklusiv eller fartsfylt – egentlig noe man vil ha mer av? Får man slike assosiasjoner lover det godt, mener han.
Rasmussen og teamet hans jobber i det han liker å kalle «The Sweet spot» eller sagt på norsk, små og mellomstore bedrifter. Her blir nemlig teamet utfordret innen mange ulike forretningsområder, og med svært varierende kompleksitet. Fra offentlig virksomhet, til Retail, produksjons-selskap og så videre. PBC har erfaringen og snakker «språket».
For Rasmussen er det viktig at det ikke går for lang tid fra første møte til leveransen er gjort og at kundene kan håndtere verktøyet selv. Likevel er det noen fallgruver som han ser kan være utfordrende for mange.
– Mange bedrifter satser stort, men tenker smått. Og så frykter de de store, dyre løsningene, «Rolls Roycene» på markedet – som de ikke kan ta seg råd til. Og det er her vi kommer inn i bildet. Vi leverer en fullverdig «Rolls Royce», langt under den prisen man hadde fryktet, forklarer Rasmussen.
Han legger til at et nøyaktig og detaljert pris-estimat som er det kunden til syvende og sist betaler, verdsettes. – Denne standardiseringen er noe vi vinner på å opprettholde, sier han.
Om et par, tre år håper PBC å kunne tilby enda raskere integrasjoner for bedriftene.
– I dag er vi som oftest i gang med prosjektet fjorten dager ett avtaleinngåelse. Systemene våre er godt gjennomtenkte og intuitive. Vi begynner å få ganske mange spennende bedrifter som kan brukes som referanse. Det er verdifullt. Vi er små og kjappe, og like gode som de store, sier han fornøyd.
Rasmussen er ikke i tvil om at Covid har bidratt sterkt til at beslutninger om digitale bedriftsløsninger blir tatt raskere enn før, og er glad for at bevisste ledere nå tar det nødvendige skrittet inn i en enda mer digital hverdag.
– Da kan vi enda raskere hjelpe bedrifter til en lettere, og kjekkere hverdag!